Царина
На потврду имају право држављани Републике Србије који су провели непрекидно најмање две године на раду у иностранству.
Потврда се односи исключиво на увоз предмета за домаћинство у Републику Србију и важи једну годину од дана издавања.
Начин подношења захтева
Захтев за издавање Потврде о времену проведеном на непрекидном раду у иностранству – царинске потврдеможе се поднети:
-
Личним доласком у Конзулат
или -
Поштом (захтев мора бити оверен од стране Justice of the Peace - JP / Мировни судија)
📌 Захтев мора бити читко попуњен, сопственоручно потписан, и мора садржати тачне податке о периодима проведеним у иностранству.
Zahtev potvrda o vremenu - carinska potvrda_0.doc
Документација коју треба приложити
📌 Ако шаљете поштом:
-
Потпис на захтеву и копија пасоша Републике Србије морају бити оверени код JP
Обавезна документа:
-
Важећи пасош Републике Србије
-
на увид (лично) или оверена копија (JP – ако се шаље поштом)
-
-
Доказ о регулисаном боравку у Аустралији/Новом Зеланду
(аустралијски пасош, виза) -
Доказ о раду у иностранству, који потврђује:
-
податке о послодавцу
-
податке о запосленом лицу
-
датуме запослења
(нпр. потврда од послодавца са печатом и меморандумом са контактима за проверу: ABN фирме, књиговође, пореска управа – TAX, Centralink, докази о плаћеном порезу и сл.)
-
-
За пензионере и кориснике социјалне помоћи:
-
решење о пензионисању
-
потврда о уплатама у пензиони или социјални фонд
-
извод из евиденције о временском периоду уплата
-
Конзуларна такса
-
Износ: 207.00 AUD
-
Плаћа се банкарским трансфером на рачун Конзулата:
BSB: 062-124
Account: 1188 6752
BIC/SWIFT: CTBAAU2S
Account name: Consulate General of the Republic of Serbia – consular fees
📌 Не уплаћујте таксу док не добијете потврду да је документација комплетна и исправна.
Повратна пошта
Ако захтев шаљете поштом:
-
Обавезно приложите плаћену повратну коверту
📬 Ако не доставите коверту:
-
ПТТ трошак за Аустралију: 15.00 AUD
-
ПТТ трошак за Нови Зеланд: 35.00 AUD
📌 Генерални конзулат не сноси одговорност за брзину и начин доставе путем поште.
Важно
📩 Пре него што закажете термин или шаљете оригиналну документацију, потребно је да пошаљете СВА тражена документа електронски на следеће адресе:
✅ Након провере исправности и комплетности докумената, бићете контактирани ради:
-
заказивања термина за лични долазак
или -
инструкција за слање документације поштом
📌 Молимо да НЕ УПЛАЋУЈЕТЕ конзуларну таксу док не добијете потврду од Конзулата.
Контакт
У свакој е-маил преписци обавезно наведите:
-
Име и презиме
-
Број мобилног телефона на који можемо да Вас контактирамо