Carina
Na potvrdu imaju pravo državljani Republike Srbije koji su proveli neprekidno najmanje dve godine na radu u inostranstvu.
Potvrda se odnosi isklюčivo na uvoz predmeta za domaćinstvo u Republiku Srbiju i važi jednu godinu od dana izdavanja.
Način podnošenja zahteva
Zahtev za izdavanje Potvrde o vremenu provedenom na neprekidnom radu u inostranstvu – carinske potvrdemože se podneti:
-
Ličnim dolaskom u Konzulat
ili -
Poštom (zahtev mora biti overen od strane Justice of the Peace - JP / Mirovni sudija)
📌 Zahtev mora biti čitko popunjen, sopstvenoručno potpisan, i mora sadržati tačne podatke o periodima provedenim u inostranstvu.
Zahtev potvrda o vremenu - carinska potvrda_0.doc
Dokumentacija koju treba priložiti
📌 Ako šaljete poštom:
-
Potpis na zahtevu i kopija pasoša Republike Srbije moraju biti overeni kod JP
Obavezna dokumenta:
-
Važeći pasoš Republike Srbije
-
na uvid (lično) ili overena kopija (JP – ako se šalje poštom)
-
-
Dokaz o regulisanom boravku u Australiji/Novom Zelandu
(australijski pasoš, viza) -
Dokaz o radu u inostranstvu, koji potvrđuje:
-
podatke o poslodavcu
-
podatke o zaposlenom licu
-
datume zaposlenja
(npr. potvrda od poslodavca sa pečatom i memorandumom sa kontaktima za proveru: ABN firme, knjigovođe, poreska uprava – TAX, Centralink, dokazi o plaćenom porezu i sl.)
-
-
Za penzionere i korisnike socijalne pomoći:
-
rešenje o penzionisanju
-
potvrda o uplatama u penzioni ili socijalni fond
-
izvod iz evidencije o vremenskom periodu uplata
-
Konzularna taksa
-
Iznos: 207.00 AUD
-
Plaća se bankarskim transferom na račun Konzulata:
BSB: 062-124
Account: 1188 6752
BIC/SWIFT: CTBAAU2S
Account name: Consulate General of the Republic of Serbia – consular fees
📌 Ne uplaćujte taksu dok ne dobijete potvrdu da je dokumentacija kompletna i ispravna.
Povratna pošta
Ako zahtev šaljete poštom:
-
Obavezno priložite plaćenu povratnu kovertu
📬 Ako ne dostavite kovertu:
-
PTT trošak za Australiju: 15.00 AUD
-
PTT trošak za Novi Zeland: 35.00 AUD
📌 Generalni konzulat ne snosi odgovornost za brzinu i način dostave putem pošte.
Važno
📩 Pre nego što zakažete termin ili šaljete originalnu dokumentaciju, potrebno je da pošaljete SVA tražena dokumenta elektronski na sledeće adrese:
✅ Nakon provere ispravnosti i kompletnosti dokumenata, bićete kontaktirani radi:
-
zakazivanja termina za lični dolazak
ili -
instrukcija za slanje dokumentacije poštom
📌 Molimo da NE UPLAĆUJETE konzularnu taksu dok ne dobijete potvrdu od Konzulata.
Kontakt
U svakoj e-mail prepisci obavezno navedite:
-
Ime i prezime
-
Broj mobilnog telefona na koji možemo da Vas kontaktiramo